Zdrowa żywność

Zdrowa żywność

Zdrowa żywność

Zdrowa żywność w dalszym ciągu budzi wiele emocji. W sklepach jesteśmy zalewani produktami, mającymi w nazwie dopisek BIO i EKO. Mają one wskazywać na to, że dane produkty są lepsze od pozostałych i korzystniejsze dla naszego zdrowia. Czy rzeczywiście trzeba kupować droższe jedzenie BIO i EKO, chcąc jeść zdrową żywność? A może są inne sposoby, które pozwolą nam odżywiać się zdrowo, smacznie i niedrogo?

 

Zdrowa żywność nie jest trudna do uzyskania, przy odrobinie dobrych chęci i wolnego czasu. Warzywa, owoce i przetwory mleczne domowej produkcji (domowego ogródka), to najprostszy, a zarazem najtańszy sposób na uzyskanie zdrowej żywności. W przypadku, kiedy brak warunków lub czasu nie pozwala nam na to, warto zaopatrywać się w tego rodzaju rzeczy na lokalnych targowisk. Znacznie łatwiej wówczas trafić na produkty pochodzące z ekologicznych upraw, ale sprzedawane bez całej marketingowej otoczki, windującej cenę wzwyż.

 

Na co zwracać uwagę, kupując żywność?

Zdrowe odżywianie wymaga również wypracowania konkretnych nawyków ? między innymi wtedy, kiedy dokonujemy codziennych zakupów. Przyzwyczajenia ciężko jest zmienić, ale musimy postarać się o to, aby zrezygnować z:

 

  • słodkich, gazowanych napojów ? zawierają olbrzymie ilości cukru, barwników i konserwantów, prowadząc do zakwaszenia organizmu oraz przyspieszają tycie
  • przetworzonej żywności gotowej do podania ? hamburgery do mikrofalówki, gotowe dania, które wystarczy tylko podgrzać. Są one przesycone składnikami konserwującymi, sztucznymi aromatami i dużymi ilościami utwardzonych tłuszczów, które bardzo trudno rozkładają się w organizmie
  • słodkich przekąsek ? każdy z nas ma słabość do słodyczy. Warto jednak ją ograniczyć do jednego słodkiego cukierka dziennie, a nie do kilku do kilkunastu słodkich przekąsek w ciągu dnia, podjadanych pomiędzy głównymi posiłkami
  • chipsów ? chipsy ziemniaczane posiadają bardzo dużą ilość tłuszczu. Słone przekąski wybornie smakują, ale jeśli nie potrafimy się z nimi rozstać, warto je ograniczyć do kilku degustacji w ciągu miesiąca. Znacznie bezpieczniej zastąpić je chipsami bananowymi (uwaga ? też zawierają cukier!), jabłkowymi lub chrupkami kukurydzianymi.

0 comments on “Zdrowa żywnośćAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *