Gdzie warto ćwiczyć

Gdzie warto ćwiczyć

Gdzie warto ćwiczyć

Niektóre osoby twierdzą, iż nie wyobrażają sobie treningu bez siłowni, reszta natomiast jest zdania, iż najlepiej ćwiczyć w domowym zaciszu. Czy środowisko ma zatem wpływ na jakość treningu oraz czy to prawda, że ćwiczenia wykonywane we domowym pokoju grożą utratą motywacji. Warto poddać tę kwestię dyskusji.

Prawda jest taka, iż miejsce w jakim chcesz wykonywać ćwiczenia, powinno zależeć wyłącznie od ciebie oraz Twoich możliwości. Nie każdy może ćwiczyć na siłowni, wiele osób z drugiej strony ma ograniczony czas, dlatego ćwiczenia w domu są dla nich lepszym wyborem i jednocześnie o wiele korzystniejszym rozwiązaniem, aniżeli trening na świeżym powietrzu czy udawanie się na siłownię.

DOM

Trening w domowym zaciszu jest idealny dla osób zapracowanych, gdyż można go wykonywać zaraz po powrocie z pracy czy szkoły, nie trzeba tracić czasu na podróż na siłownię, nie trzeba również przejmować się wyglądem oraz pakowaniem rzeczy do torby.

Zalety treningu w domu:

? nie przejmujesz się porą dnia ani nocy, ćwiczyć możesz w dowolnych godzinach;

? nie trzeba zwracać szczególnej uwagi na własny wygląd, dojazd, dzięki czemu oszczędzamy czas;

? świetna możliwość dla osób wyjątkowo zapracowanych;

? łatwiej przychodzi motywacja do treningu w zaciszu domu aniżeli na zewnątrz;

 

Wady treningu w domu:

? mniejsza dostępność świeżego powietrza, co może przełożyć się na wydolność oraz samopoczucie;

? niekiedy ciężko zmotywować się do tego typu treningu, wiele osób nieustannie odkłada ćwiczenia na potem;

? domowy trening jest bardziej monotonny od tego na siłowni i na świeżym powietrzu;

? większość ćwiczeń trudno skorygować samemu, w związku z tym można niepoprawnie realizować trening, czyli być bardziej podatnym na kontuzje;

 

DWÓR

Świeże powietrze ma zbawienny wpływ na organizm, natomiast trening w różnych temperaturach ma wpływ na hartowanie ciała i jego widoczne wzmacnianie. Treningi na dworze charakteryzują się większymi możliwościami ? ćwiczenia mogą być dłuższe oraz intensywniejsze.

 

Zalety ćwiczenia na zewnątrz:

? pełny dostęp do świeżego powietrza,

? większa wytrzymałość organizmu na wysiłek,

? zwiększenie odporności organizmu,

? lepsze dotlenienie komórek ciała,

? możliwość większego urozmaicenia treningów,

? hartowanie ciała,

? uzyskanie ładniejszej cery po treningu,

? uzyskanie lepszego samopoczucia, zwiększona zdolność do uczenia się czy pracy ? godzinny trening na świeżym powietrzu pozwala na znaczne zwiększenie naszej produktywności.

Wady treningu na dworze:

 

? trening zależy od pogody – podczas wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych nie jest możliwy,

? niekiedy zmotywowanie się do wyjścia na zewnątrz jest trudne,

? czasem ciężko o spokojne miejsce do treningu,

? konieczność zakupu większej  liczny ubrań (większe koszty).

 

SIŁOWNIA ORAZ FITNESS CLUB

Zalety:

? różnorodność zajęć: joga, pilates, pole dance, fitness z wykorzystaniem stopni oraz wysiłkowe ćwiczenia cardio,

? opieka instruktora ? zagwarantowana możliwość korygowania błędów, pomoc w trakcie i po treningu,

? treningi w otoczeniu innych ludzi są bardziej motywujące, dlatego łatwiej dać z siebie wszystko podczas ćwiczeń,

? możliwość poznania nowych ludzi,

? zakup karnetu na siłownię jest jaką formą mobilizacji do systematycznych ćwiczeń,

? pogoda nie ma wpływu na ćwiczenia.

 

Wady:

? ponoszenie kosztów finansowych,

? niekiedy skrępowanie podczas ćwiczeń w otoczeniu innych osób.

0 comments on “Gdzie warto ćwiczyćAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *