Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa została przedstawiona przez nowojorskiego kardiologa w latach 70. ubiegłego wieku. Od razu wzbudziła kontrowersje, gdyż głosi, że najlepszym sposobem na pozbycie się tłuszczu jest jedzenie tłuszczu i to w dużych ilościach. Jednocześnie wyklucza z jadłospisu węglowodany, ponieważ prowadzi to do sprawniejszego metabolizmu i sprawia, że tłuszcz staje się głównym źródłem energii. Dozwolone są takie produkty jak: warzywa (ale tylko o niewielkiej zawartości węglowodanów), oliwa z oliwek, awokado, owoce morza, majonez, jajka, mięso (kurczak, wołowina, indyk, wieprzowina). Nie wolno natomiast spożywać: warzyw zawierających skrobię (ziemniaki, kukurydza), owoców, pieczywa, makaronu.

Dieta podzielona jest na 4 fazy. W fazie pierwszej należy ograniczyć spożycie węglowodanów do 20 gramów dziennie. W tej fazie można odnotować największy spadek masy ciała. W fazie drugiej ilość węglowodanów należy zwiększać do 60 gramów dziennie, w tej fazie spadek masy ciała będzie wolniej zauważalny. Faza trzecia pozwala na spożycie do 100 gramów węglowodanów dziennie. Faza czwarta natomiast jest taka jak faza trzecia, jednak należy dołączyć ćwiczenia fizyczne, które będą niezbędne do utrzymania nowo osiągniętej wagi.

Przykładowy jadłospis:

śniadanie: jajecznica na bekonie, pół pomidora,

drugie śniadanie: sałatka z szynki, zielonej sałaty i majonezu,

obiad: kotlety mielone ze szpinakiem, kalafior, zielona fasolka szparagowa z masłem,

podwieczorek: kabanosy,

kolacja: wędzona makrela, kilka oliwek.

 

Plusy diety:

– szybki i zauważalny spadek masy ciała,

– łatwość przygotowania posiłków, duża liczba książek kucharskich z ciekawymi przepisami na dozwolone potrawy,

– brak uczucia głodu,

– regulacja poziomu glukozy we krwi.

 

Minusy diety:

– początkowy spadek wagi wiąże się przede wszystkim z utratą wody,

– duża ilość spożywanego tłuszczu może podwyższać poziom cholesterolu i powodować zmiany miażdżycowe,

– możliwe osłabienie, zaparcia, nieprzyjemny zapach z ust,

– może prowadzić do zakwaszenia organizmu.

0 comments on “Dieta AtkinsaAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *